Blogs

Interneta veikala izstrādes iespējas katra vajadzībām
21-04-2020

Interneta veikala izstrādes iespējas katra vajadzībām

Ir atšķirība, vai esi pašnodarbinātais, kam nepieciešams e-veikals vai pārstāvi lielu un prestižu kompāniju vai zīmolu. Pirmajam pie sava e-veikala nepieciešams tikt maksimāli vienkārši un ar minimālām izmaksām, vai vismaz ar dalītu maksājumu, pat ja iegūtais rezultāts nav 100% kāds nepieciešams. Savukārt, otrajam galvenais ir kvalitatīvs rezultāts, kas pilnībā spēj apmierināt visas klientu vajadzības un maksimāli atvieglot iepirkšanās procesu. Interneta veikala izstrādes iespējas ir dažādas.

 

E-komercijas platformas ar lietotāja interfeisu.

Šīs ir populāras e-komercijas platformas individuāliem darba veicējiem un maziem uzņēmējiem, kuriem nav līdzekļu algot IT speciālistus vai nolīgt web izstrādes kompānijas.
Platformas piedāvā lietotājam draudzīgu interfeisu, ar kura palīdzību lietotājs, bez specifiskām zināšanām IT jomā vai dizainā var radīt savu e-veikalu īsā laikā izmantojot jau standarta templeitus. Savadīt un strukturēt produktu datu bāzi, pieslēgt populārus maksājumu veidus, kā PayPal vai konkrētās platformas piedāvāto norēķinu, izmantojot maksājumu kartes. Platformas piedāvā arī hostingu, e-pastu serveri, analītikas datus un dažādus mārketinga rīkus.
Tirgū ir daudz šādu platformu. Kā populārākās varētu minēt Shopify, Wix, BigCommerce un citas.

 

Kad izvēlēties šādu platformu?

  • Kad tiek piedāvāts neliels produktu klāsts
  • Indivduāliem darba veicējiem un maziem uzņēmumiem, kam nav lielu naudas līdzekļu tūlītējai ieguldīšanai
  • E-komercijas risinājums nepieciešams tikai uz konkrētu laiku
  • Kā testa platforma jaunam biznesam, produktam vai pakalpojumam
  • Produkta vai pakalpojuma pārdošanai nav nepieciešams specifisks risinājums

 

Plusi un mīnusi mazajam biznesam:

+ Ātri un vienkārši sasniedzams rezultāts
+ Nav nepieciešamas lielas tūlītējas investīcijas
+ Nav nepieciešamas padziļinātas zināšanas mārketingā
+ Iespēja lietot bezmaksas, bet ir daudz ierobežojumu
– Ierobežotas funkcionālās iespējas
– Ierobežotas dizaina iespējas
– Piesaiste konkrētam risinājumam un serverim
– Ilgtermiņā dārga uzturēšana

 

Tā kā lietotājs maksā mēneša maksu par pakalpojuma un servera īri – izmaksas mēnesī svārstās no 20.00 – 150.00 EUR atkarībā no izvēlētās platformas un izvēlētajām funkcijām.

 

Advancētas e-komercijas platformas.

Šīs platformas ir populārākās e-komercijas risinājumu izstrādē maziem un lieliem uzņēmumiem. Tās spēj apmierināt plaša sortimenta vajadzības. Dažādu papildus iespēju pieslēgšanu. Atkarībā no risinājuma vajadzībām tiek izvēlētas vienkāršākas, kā piemēram, WooCommerce, kas ir piemērota platforma e-komercijas risinājumiem līdz 50 000 preču un ir vienkārši savienojama ar jau esošu WordPress platformu.

 

Izmaksas šādas platformas izmantošanā e-komercijas risinājumiem parasti sākas no 10 000.00 EUR. Papildus mēneša maksas nav, ja vien netiek izmantots hostings.

 

Lielākiem un sarežģītākiem risinājumiem tiek izmantota tāda platforma kā Magento, kas spēj apmierināt vajadzības pēc lieliem un sarežģītiem e-komercijas risinājumiem gan kā fizisku, gan kā digitālu produktu tirdzniecībā.

 

Magento izmaksas sākas no 20 000.00 EUR.

 

Kas izvēlās šo platformu?

  • Vidēji un lieli uzņēmumi, kas piedāvā fiziskus un digitālus produktus
  • Uzņēmumi, kas izvēlas pārbaudītu un drošu platformu
  • Piedāvājumā plašs produktu klāsts
  • Uzņēmumi, kas nevēlas būt piesaistīti konkrētam izstrādātājam
  • Produkta vai pakalpojuma pārdošanai nav nepieciešami specifiski risinājumi

 

Plusi un mīnusi biznesam:

+ Iespēja izveidot personalizētu e-komercijas risinājumu

+ Paredzamas izmaksas

+ Nav piesaiste konkrētam pakalpojuma sniedzējam un/vai serverim

+ Salīdzinoši ātrs izstrādes laiks

– Nav piemēroti specifisku produktu/pakalpojumu pārdošanai

 

Custom e-komercijas risinājumi.

Specifiskos gadījumos, kad tiek tirgoti specifiski produkti un/vai pakalpojumi, tiek veidotas tā saucamās “custom” platformas, kad risinājums tiek izstrādāts katram biznesam individuāli, balstoties uz konkrētām vajadzībām. Preci vai pakalpojumu nav iespējams ievietot standarta e-komercijas risinājumā.

 

Kad būtu jādomā par “custom” platformas izstrādi:

  • Specifiski pielāgojami produkti. Piemēram, T-kreklu apdruka, kur klients var izvēlēties un izstrādāt savu dizainu online režīmā. Apdrošināšanas polišu iegāde.
  • Specifiski piegādes nosacījumi. Piegādi var ietekmēt tādi faktori, kā muita un attiecīgi nodokļi, preces, kam nepieciešama īpaša uzglabāšana, piemēram, ziedi, mākslas darbi, tabakas izstrādājumi utt.
  • Nozares specifikas, kas ir pakļautas piegādes un muitošanas korekcijām. Piemēram, saldēti produkti, bīstami produkti, akcīzes produkti.
  • Plašs un atšķirīgs pārstāvēto pārdevēju skaits. Jo plašāks piedāvājums, jo vairāk izaicinājumu e-komercijas nodrošinātājam ar ko jārēķinās.
  • Specifiska mārketinga un lojalitātes sistēma. Piemēram, promo kods, ko uzņēmums vēlas piemērot tikai konkrētiem produktiem vai konkrētās stundās.
  • Savienošana ar back-end sistēmu un grāmatvedību.
  • Specifiska klientu apkalpošanas prakse. Piemēram, specifiska atgriezeniskā saite, kad klients var izteikt savu cenas piedāvājumu konkrētai precei vai produktam.
  • Specifisks norēķināšanās veids. Piemēram, norēķināšanās ar kādu nepopulāru maksājumu karti, atlaižu vai bonusa punktu pielāgošana pie konkrētā norēķina.
  • Drošības apsvērumi. Personas datu aizsardzība. Piemēram, ja uzņēmums nevēlas izmantot trešo pusi maksājumu karšu apstrādes procesam.
  • Īpašas funkcijas, kas atvieglo un padara neaizmirstamu pircēja pieredzi. Piemēram, 3D vizualizācijas vai virtuālā piemērīšanas kabīne.
  • Ir sasniegta robeža, kad vajadzības vairs nav iespējams apmierināt ar esošo vai standarta platformu.
  • Platforma, kas saved pārdevēju ar pircēju.

 

Plusi un mīnusi biznesam:

+ Pielāgota platformas izstrāde konkrētām vajadzībām

–  Ilgāks izstrādes laiks

–  Augstas izmaksas

–  Piesaiste konkrētam izstrādātājam

 

Uzzini vairāk, kā varam palīdzēt tieši Tavam uzņēmumam!