Blogs

Kā izveidot mērķlapu?
19-12-2023

Kā izveidot mērķlapu?

Par mērķlapu var uzskatīt norādīto lapu, uz kuru apmeklētāji nokļūst, kad viņi noklikšķina uz reklāmas. Tā var būt arī lapa, kas seko pēc aicinājuma uz darbību pogas vai kalpo kā vietnes sākumlapa. Tādējādi mērķlapas ir unikāli spēcīgi uzņēmuma digitālā mārketinga stratēģijas komponenti.

 

Kas ir mērķlapa?

Digitālajā mārketingā mērķlapa ir atsevišķa tīmekļa vietne, kas izveidota īpaši mārketinga vai reklāmas kampaņai. Tā ir vieta, kur apmeklētājs nokļūst pēc tam, kad ir noklikšķinājis uz saites e-pastā vai Google, YouTube, Facebook, Instagram vai līdzīgās vietnēs.

 

Atšķirībā no tīmekļa lapām, kurām parasti ir daudz mērķu un kuras rosina uz izpēti, mērķlapas tiek veidotas ar vienu mērķi, ko sauc par aicinājumu veikt darbību (saīsinājumā CTA). Tieši šī mērķtiecība padara mērķlapas par labāko variantu, lai palielinātu jūsu mārketinga kampaņu konversijas rādītājus.

 

Kāpēc ir nepieciešama mērķlapa?

Mērķlapas var palīdzēt piesaistīt jaunus klientus, izmantojot efektīvas digitālās reklāmas kampaņas. Izmantojot katrai kampaņai paredzētu mērķlapu, varat efektīvi atlasīt katru klientu segmentu, lai palielinātu reklāmguvumu un piesaistīto klientu skaitu.

 

Tagad, kad šo lapu nozīme ir skaidra, aplūkosim labāko mērķlapu praksi, lai pārliecinātos, ka jūsu lapas ir izstrādātas veiksmīgi.

Kā darbojas mērķlapa?

Lai mērķlapa būtu efektīva, vispirms ir jānoskaidro, kas ir jūsu mērķauditorija. Vai izmantosiet Facebook reklāmas? Ja jā, uz kādu auditoriju jūs mērķējat? Ja zināt, kas ir jūsu auditorija, varat pielāgot savu reklāmu un mērķlapu, lai tieši uzrunātu tās sāpju punktus un vēlmes un pozicionētu savu produktu vai pakalpojumu kā labāko risinājumu.

merklapa

 

Izmantojiet tādus rīkus kā Google Analytics, lai uzraudzītu konversiju rādītājus un redzētu, kur lietotāji lapā pavada visvairāk laika. Šādā veidā uzzināsiet, kādas izmaiņas ir jāveic jūsu mērķlapā. To dēvē par CRO (Conversion Rate Optimisation) – konversiju skaita optimizācija.

 

Mērķlapas veidošanas elementi

Lai lietotāji iekļūtu jūsu mārketinga piltuvē, jums ir jāiegūst viņu uzticība. Šā iemesla dēļ jūsu mērķlapas dizaina anatomija ir ļoti svarīga: Tas, kādus elementus un saturu iekļausiet, ietekmēs apmeklētāju rīcību.

 

Lai izveidotu mērķlapu, ir nepieciešama nedaudz atšķirīga pieeja nekā parastas vietnes izveidei. Ja vēlaties uzturēt augstu lietotāju iesaisti, samazināt lapas atstāšanas gadījumu skaitu un palielināt konversiju skaitu, jums būs jāiekļauj noteikti elementi jūsu mērķlapas dizainā.

 

Lūk, kas jums jāzina par mērķlapu anatomiju un kā optimizēt katru no galvenajiem veidojošajiem elementiem:

 

Virsraksts

Ar virsrakstu sākas viss – interese, uzmanība un izpratne. Tas ir tas, kas mudina apmeklētāju palikt un uzzināt vairāk par to, ko jūs piedāvājat.

Lūk, kas virsrakstam ir jādara:

• virsrakstam jāpievērš lasītāja uzmanība,
• virsrakstam jāstāsta lasītājam, kas ir produkts vai pakalpojums,
• virsrakstam jābūt īsam. Nekad tas nedrīkst būt garāks par 20 vārdiem, un vēlams to ierobežot līdz 10 vārdiem.

Ir vērts arī atzīmēt, ka, ja virsrakstam ir pievienots attēls, kas paskaidro produktu vai pakalpojumu, nav nepieciešams tik detalizēti aprakstīt tekstu.

 

Galvenajā sadaļā ir jābūt paskaidrojumam

Jūsu mērķlapā ir skaidri jānorāda, ko jūs piedāvājat. Galu galā, ja potenciālais klients nesaprot, kas ir jūsu produkts vai pakalpojums, jūs esat viņu zaudējis. Tāpēc ļoti svarīgs ir tiešs skaidrojums.

Paskaidrojot savus produktus vai pakalpojumus, ņemiet vērā:

• paskaidrojums var būt integrēts ar virsrakstu vai pilnīgi atsevišķs,
• paskaidrojumam jābūt orientētam uz ieguvumiem. Paskaidrojumi ir funkcionāli, taču funkcionalitātei jābūt vērstai par labu lietotājam.

Katrs no jūsu mērķlapas elementiem atsevišķi var neizskaidrot jūsu produktu vai pakalpojumu. Taču, ja tie kopā veido skaidru priekšstatu, jūsu lapa sasniedz to, kas tai ir jādara. Tāpēc lielākajā daļā mērķlapu vislabākais risinājums ir saglabāt vienkāršību, jo galvenajai prioritātei vienmēr jābūt skaidrībai. Jūs varat paļauties arī uz attēliem, kas palīdzēs jums sniegt paskaidrojumus.

 

Pārliecinošs saturs

Katrā mērķlapā būs dažāda apjoma un veida saturs. Piemēram, ja esat jauns zīmols un apmeklētāji nav iepazinušies ar jūsu produktu, mērķlapā jāiekļauj sadaļas, kas paredzētas klientu atsauksmēm, bieži uzdotiem jautājumiem vai funkciju sarakstam.

Neatkarīgi no tā, cik daudz satura jums ir nepieciešams, veidojot lapu, paturiet prātā turpmāk norādītos aspektus:

• Esiet skaidri un kodolīgi. Atbrīvojiet savu lapu no nozares žargona vai sarunvalodas. Turklāt, jo īsāks ir katrs apgalvojums – no virsraksta līdz aprakstam, jo labāk.
• Atbildiet uz jautājumu – ” Kādu labumu man sniedz šis produkts vai pakalpojums?”. Katram vārdam ir jāpārliecina apmeklētājs, ka viņš ir īstajā vietā un ka piedāvājums ir piemērots tieši viņam. Lai to panāktu, jūsu saturam ir jākoncentrējas uz ieguvumiem.
• Vienkārša navigācija. Jūsu dizainam ir jānodrošina, ka lietotājam ir viegli pārvietoties pa lapu. Tipogrāfiskā hierarhija, animācijas efekti, baltā telpa un vietnes izkārtojums – tas viss veicina veiksmīgu pieredzi.

 

merklapa

 

Augstas kvalitātes, atbilstoši attēli

Vizuālais saturs ir būtiska darbojošos mērķlapu sastāvdaļa. Patiesībā smadzenes apstrādā attēlus 60 000 reižu ātrāk nekā tekstu. Tas nozīmē, ka apmeklētājus uzreiz ietekmēs jūsu mērķlapas attēli.

Tāpēc, izvēloties un izvietojot attēlus, atcerieties, ka:

• attēliem jābūt lieliem un augstas kvaliātes,
• attēliem jābūt saistītiem ar jūsu produktu vai pakalpojumu. Ja pārdodat fizisku produktu, ir svarīgi, lai jūsu mērķlapā būtu produkta attēls;
• ja pārdodat pakalpojumu, attēla galvenajam mērķim jābūt piesaistīt apmeklētāja uzmanību un parādīt tā atbilstību.

Pieņemot lēmumu par to, ko iekļaut, koncentrējieties uz kvalitatīviem un atbilstošiem vizuālajiem attēliem. Šeit nav vieta bildēm no krājumiem vai pēdējā brīdī veiktiem darbiem Photoshop.

Galu galā, ja jūsu attēli ir pirmais, ko apmeklētājs aplūko, viņš var gūt priekšstatu par jūsu zīmolu vēl pirms teksta izlasīšanas, un jums ir svarīgi, lai šis priekšstats būtu labs.

 

Vienots aicinājums veikt darbību (CTA), kas atkārtojas visā lapā

Atšķirībā no tīmekļa vietnes, kurā apmeklētājiem var būt jāveic vairākas darbības (piemēram, jāpiesakās blogam, jāaizpilda kontaktforma vai jāpērk produkts), mērķlapā ir tikai viens aicinājums veikt darbību. Aplūkojiet vadošo zīmolu mērķlapu piemērus, un jūs redzēsiet, kā tas darbojas.

Zīmoli izstrādā mērķlapas konversijai. Piedāvājot lietotājiem vienu darbību, jūs palielināt varbūtību, ka viņi aizpildīs jūsu veidlapu, parakstīsies uz konkrētu piedāvājumu vai kaut ko nopirks, pirms atstās lapu. Lai panāktu maksimālu efektu, aicinājuma uz darbību pogai jāparādās vairāk nekā vienu reizi.

 

Klientu atsauksmes

Sociālais apliecinājums un mutvārdu mārketings ir spēcīgi rīki, lai atbalstītu produktu vai zīmolu. Taču, lai sociālie pierādījumi pārliecinātu lietotājus veikt noteiktu darbību vai veikt pirkumu, tiem ir jānāk no reāliem klientiem.

Daudzās mērķlapās ir iekļautas attiecīgas atsauksmes vai pazīstamu ietekmīgu personu ieteikumi. Ietverot personas vārdu vai pievienojot fotoattēlu, kurā redzams, kā klients izmanto produktu jūsu mērķlapā, var palielināt atsauksmju ticamību.

 

Biežāk uzdotie jautājumi un atbildes, kas kliedē šaubas

Izveidojiet biežāk uzdoto jautājumu sadaļu, lai argumentētu savu viedokli un kliedētu jebkādas šaubas. Biežāk uzdotie jautājumi ne tikai nomierina lietotājus, bet var arī demonstrēt zīmola empātiju. Uzklausot lietotāju bažas, jūs varat proaktīvi tās risināt, tādējādi parādot savu uzticību klientiem.

Augstas konversijas mērķlapa ir vieta, kur visas jūsu pūles atmaksāsies. Tajā klienti klikšķina, viņi pērk un jūs gūstat ienākumus!