Blogs

Vai jums vajadzētu atjaunināt vai pārveidot savu mājaslapu?
13-10-2023

Vai jums vajadzētu atjaunināt vai pārveidot savu mājaslapu?

Ja jūsu mājaslapa izskatās nedaudz novecojusi, iespējams, apsveriet domu sazināties ar dizaineri vai izstrādātāju, lai to pārveidotu.

 

Bet vai pilnīga vietnes pārbūve patiešām ir tas, kas jums nepieciešams? Pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst tīmekļa vietņu atjaunošana. Tas nozīmē, ka tiek atjaunoti vai mainīti daži lapas elementi, nevis viss pārveidots no nulles.

 

Kas ir tīmekļa vietnes atjaunināšana?

 

Atjaunināšana ir līdzīga jauna krāsas pārklājuma uzlikšanai automašīnai vai, iespējams, viesistabas sienu dekoru nomaiņai – būtībā nelielas izmaiņas, kas ietekmē vizuālo izskatu, bet nemaina atjaunojamā objekta struktūru. Lai gan jūsu automašīna var izskatīties pavisam citādi, ja tā ir nokrāsota zilā krāsā, nevis sarkanā, tomēr apakšā tā joprojām ir tā pati automašīna.

 

Mājaslapas atjaunināšana var būtiski ietekmēt pat tad, ja izmaiņas ir ļoti nelielas. Piemēram, mainot izvēlnes krāsu no sarkanas uz zilu, CSS faila apstrāde var aizņemt tikai dažas sekundes, taču tas mainīs visu jūsu vietnes izskatu.

 

Piemēram, Google uz vienu dienu var mainīt savu logotipu, bet pati meklētājprogramma joprojām darbojas tieši tāpat. Jūs varat iedvest jaunu elpu savai vietnei, atjauninot zīmola krāsas un grafiku, bet saglabājot satura pārvaldības sistēmu.

 

Lielākas izmaiņas, piemēram, jaunas izvēlnes pievienošana vai attēlu izmēra palielināšana, var prasīt mazliet vairāk laika, taču arī tās var būtiski ietekmēt kopējo lapas izskatu un sajūtu lietotājiem.

 

Mājaslapas atjaunināšana var būt tikpat vienkārša kā modernākas tipogrāfijas izvēle vai tik sarežģīta kā uzņēmuma krāsu paletes pārskatīšana. Jūs varat ieviest visas izmaiņas uzreiz vai arī pa vienai, lai pārbaudītu katra atjauninājuma ietekmi uz jūsu SEO.

majas lapas atjaunosana

 

Ar ko vietnes atjaunināšana atšķiras no tās redizaina jeb pārveidošanas?

 

Tīmekļa vietnes pārveidošana ir daudz apjomīgāks projekts. Tā ietver vietnes pamatstruktūru maiņu. Tiek pārbūvēta visa mājaslapas, pievienots saturs, piemēram, bloga sadaļa, atjaunināta navigācija u. c. – tas viss ir daļa no vietnes redizaina. Tāpēc, apsverot, vai veikt atjaunināšanu vai redizainu, domājiet par sava projekta apjomu.

 

Līdzīgi kā pilnīgi jaunas vietnes izstrāde no nulles, pārveidošana aizstāj veco vietni ar jaunu tajā pašā domēnā. Galvenā atšķirība ir tā, ka jūsu komandai un aģentūrai ir liels sākumpunkts, ar ko strādāt, – jums ir viss esošais saturs, ko pārskatīt.

 

Veiksmīgs tīmekļa vietnes redizains sākas ar izpētes revīziju, ir balstīts uz SEO un norisinās visā mājaslapas redizaina procesā, sākot no informācijas arhitektūras un UX prototipa izstrādes līdz dizaina apstiprināšanai, satura apkopošanai, vietnes izveidei, QA testēšanai un citiem procesiem.

 

Kurš ir rentablāks: Atjaunināšana vai pārveidošana?

 

Parasti vietnes atjaunošana ir daudz rentablāka nekā visas vietnes pārprojektēšana. Tas ir tāpēc, ka aizkulisēs ir nepieciešams veikt mazāk izmaiņu. Parasti ir salīdzinoši lēti un ātri mainīt mājaslapas krāsas vai tipogrāfiju, taču pāreja uz jaunu satura pārvaldības sistēmu var prasīt daudzas stundas rūpīga darba.

 

Dažreiz tomēr atmaksājas veikt pilnīgu redizainu. Ja, piemēram, jums ir grūti panākt, lai apmeklētāji pierakstītos jūsu e-pasta sarakstā, iespējams, ir tikai jāizstrādā jauna grafika vai jāpievieno uznirstošais pierakstīšanās logs.

 

Tomēr, ja jūsu pašreizējā vietne ir gausa un apmeklētāji vienkārši ir neapmierināti ar ielādes laiku, jauna grafika nepalīdzēs paātrināt darbu, bet pārveidota mājaslapas, kas ir optimizēta ātrumam, palīdzēs jums iegūt vairāk konversiju.

majas lapas atjaunosana

 

Kurš ir labākā izvēle: Atjaunināšana vai pārveidošana?

Neesat pārliecināts, vai jūsu mājaslapai ir nepieciešams atjauninājums vai redizains? Šeit ir daži kritēriji, pēc kuriem varat pieņemt pareizo lēmumu.

 

Vietnes atjaunināšana var būt labāks risinājums, ja jūsu CMS joprojām nevainojami veic savu darbu (piemēram, varat viegli pievienot vai rediģēt saturu un tas ir pilnībā integrēts ar jūsu vietnes tēmu un izskatu). Turklāt, ja izmaiņas, ko vēlaties veikt, ir vienkāršas vai tikai vizuālas un nav sūdzību par mājaslapas darbību – tikai par dažiem grafiskiem elementiem, – atjaunināšana ir labāks risinājums.

 

Atsvaidzināšana ir vēlama arī tāpēc, ka tā dod iespēju visu pārbaudīt, pirms to ieviešat, tāpēc nekam nav jābūt pastāvīgam. No otras puses, ja jūsu CMS ir grūti lietojama vai nav integrēta ar jūsu vietni (piemēram, jūs nevarat mainīt elementus sākumlapā, ja vien rediģējat HTML, PHP, ASP vai CSS failu), jums jāapsver iespēja ieguldīt līdzekļus pilnīgā pārveidē.

 

Ja saņemat sūdzības no klientiem vai darbiniekiem, jūsu mājaslapas atteikumu rādītāji ir augsti un visi ir vienisprātis, ka jūsu mājaslapa izskatās kā no cita gadsimta, iespējams, labāks risinājums ir tās pārprojektēšana.

 

Var būt grūti izlemt, vai jums vajadzētu tikai uzlabot vai mainīt visu vietnes struktūru. Šeit ir daži jautājumi, kurus varat sev uzdot.

 

•  Kāds ir jūsu mērķis?
•  Vai vēlaties uzlabot sava uzņēmuma zīmolu tiešsaistes klātbūtnē?
•  Vai cenšaties palielināt datplūsmu savā tīmekļa vietnē?
•  Cik ātri jums nepieciešams pabeigt projektu?
•  Vai vēlaties mainīt mājaslapas funkcionalitāti?
•  Vai jūsu pašreizējo satura pārvaldības sistēmu ir viegli lietot?
•  Kā tā ietekmē jūsu vietnes ātrumu?
• Kāds ir jūsu budžets?

 

Mājaslapu dizainers varēs jums palīdzēt noteikt, kas ir jūsu labākajās interesēs – atjaunināšana vai pārveidošana.

 

Dizainers arī informēs, vai izmaiņas var veikt pakāpeniski, lai pārbaudītu elementus, un cik ilgs būs projekta īstenošanas laiks. Labs tīmekļa vietņu izstrādes uzņēmums var arī sniegt aptuvenās izmaksas pirms darba uzsākšanas par to, cik izmaksās jūsu mājaslapas pārveidošana.

 

Ikviena vietne ir darbs, kas turpināsies, jo tā nekad nebūs pilnībā pabeigta. Gadu gaitā jūsu vietne daudzkārt attīstīsies un mainīsies, lai labāk atspoguļotu jūsu zīmolu.