Blogs
Mobilās lietotnes dizains – ko darīt un ko nedarīt?
Mobilās lietotnes dizains var būt sarežģīts temats, jo, veidojot mobilo lietotni, ir jāņem vērā daudzas lietas. Lai vienkāršotu šo uzdevumu, ir daži praktiski padomi par to, ko vajadzētu un ko nevajadzētu darīt, izstrādājot mobilo dizainu.
Ierobežojiet savas mājaslapas funkcijas, nosakot prioritātes svarīgākajām funkcijām
Lai padarītu lietotni apmeklētājiem pievilcīgāku, daudzi produktu dizaineri cenšas pievienot pēc iespējas vairāk funkciju. Diemžēl tas reti kad nodrošina labāku lietotāja pieredzi. Nekas nav mulsinošāks cilvēkiem, kas lieto vietni pirmo reizi, kā mājaslapa, kurā ir pārāk daudz funkciju. Veiksmīgākās tirgū pieejamās lietotnes ir ļoti koncentrētas un piedāvā ierobežotu funkciju kopumu.
Analizējiet, kuras interneta vietnes funkcijas tiek izmantotas visbiežāk, un ieguldiet pūles, lai padarītu šo pieredzi intuitīvu.
Pašsaprotama navigācija
Katras mobilās lietotnes galvenajai prioritātei ir jābūt vieglai un pašsaprotamai navigācijai. Galu galā pat labi izstrādātas funkcijas vai vispievilcīgākais saturs ir bezjēdzīgs, ja cilvēki to nevar atrast. Lietotājiem vienmēr jāzina, kur viņi atrodas jūsu interneta vietnē, lai viņi varētu veiksmīgi pārvietoties tajā.
Cilvēki ir apmierināti, ja mājaslapa atbilst viņu vēlmēm! Lai tas tā notiktu, izmantojiet navigācijas modeļus, kas ir pazīstami jūsu mērķauditorijai. Izstrādājiet labu informācijas arhitektūru. Organizējiet informāciju tā, lai galamērķa sasniegšanai būtu nepieciešams minimāls darbību skaits.
Ērts pieskāriens
Bieži notiek kļūdaini pieskārieni, jo skārienvadības elementi ir pārāk mazi. Veidojot mobilo interfeisu, ieviesiet pārliecinošus elementus, kuriem ir viegli pieskārties un tādējādi aktivizēt konkrētu lietotnes funkciju.
Izveidojiet vadības elementus, kuru izmērs ir vismaz 7-10 mm, lai tiem varētu precīzi pieskarties ar pirkstu, kā arī pārliecinieties, ka starp pieskārienu elementiem ir pareizais attālums.
Minimāla rakstīšanas nepieciešamība
Rakstīšana mobilajā ierīcē ir lēns process, kur bieži rodas kļūdas. Jautājiet lietotājiem tikai to, kas jums patiešām ir jāzina. Veidlapas uzturiet pēc iespējas īsākas un vienkāršākas, likvidējot visus nevajadzīgos laukus.
Padariet datu ievadīšanu pēc iespējas efektīvāku. Ja iespējams, ievades lauku vietā piedāvājiet izvēles iespējas, jo ir vieglāk izvēlēties no iepriekš definētu iespēju saraksta, nevis rakstīt atbildi manuāli.
Viendabīga pieredze
Ir nepareizi uzskatīt mobilās lietotnes par atsevišķu pieredzi. Tipiskam lietotājam ir vairākas ierīces, piemēram, dators, mobilais tālrunis un planšetdators, un, izmantojot jūsu mājaslapu, viņš sagaida, ka visās šajās ierīcēs viņam būs vienlīdz laba pieredze.
Neprasiet atļaujas jau pašā sākumā
Nereti pirmais, ko mēs redzam, palaižot interneta vietni, ir dialoglodziņš ar atļaujas pieprasījumu. Ja lietotne pieprasa atļaujas jau pašā sākumā, apmeklētāji bieži vien noraida šādus atļaujas pieprasījumus, jo šajā brīdī viņiem nav nekāda konteksta, lai pieņemtu lēmumu.
Lai mazinātu šādu uzvedību, labāk ir lūgt atļaujas kontekstā un informēt par vērtību, ko šī piekļuve nodrošinās. Lietotāji biežāk piešķirs atļaujas, ja tās tiks lūgtas attiecīgā uzdevuma laikā. Pieprasiet atļaujas palaišanas laikā tikai tad, ja tas ir absolūti nepieciešams lietotnes pamata pieredzei.
Tumšs ekrāns satura ielādes laikā
Tukšs ekrāns, kas tiek rādīts satura ielādes laikā, var radīt iespaidu, ka jūsu mājaslapa ir iesaldēta, un tas var radīt neizpratni un neapmierinātību. Jums vienmēr jācenšas radīt iespaids, ka jūsu interneta vietne ir ātra un atsaucīga. Izmantojiet pagaidu konteinerus, lai radītu ātras ielādes iespaidu.
Mijiedarbība ar lietotni
Izmantojiet standarta žestus īsceļu lietošanai. Cilvēki ir pazīstami ar standarta žestiem, tāpēc nav jāpieliek papildu pūles, lai tos atklātu vai atcerētos. Ja vien jūsu lietotne nav spēle, cilvēki reti novērtē to, ka viņiem nākas apgūt jaunus veidus, kā veikt pamata darbības.
Tīmekļa pieredze lietotnēs
Cilvēki mobilajās lietotnēs sagaida noteiktus mijiedarbības modeļus un interfeisa elementus. Izvairieties no pasvītrotu saišu izmantošanas, jo šādas saites ir dabiska pārlūkprogrammas lapas modeļa sastāvdaļa, taču tās nevar piemērot mobilajai pieredzei, jo tajās tiek izmantotas pogas, nevis saites.
Strupceļu lapas
Jums jāizvairās no strupceļu lapu izveides savās interneta vietnēs, jo tās darbojas kā lietotāja plūsmas bloķētāji – tās rada apjukumu un liek veikt papildu nevajadzīgas darbības.
Neizmantojiet viedtālruņa pārlūkprogrammu
Lietotāji var viegli izjust neapmierinātību, ja lietotne viņus novirza uz mobilo tīmekli, lai iegūtu vairāk satura vai pabeigtu uzdevumu. Tas samazina konversiju, jo cilvēki var vienkārši neatgriezties lietotnē. Izmantojiet lietotnē iebūvētu pārlūkprogrammu.
Neprasiet lietotājam novērtēt jūsu lietotni pirmās pieredzes laikā
Lielākā daļa lietotņu izstrādātāju zina, ka vērtējumi un atsauksmes ir svarīgi. Lietojumprogrammai, kurai ir vairāk pozitīvu vērtējumu un atsauksmju, ir lielāka iespēja tikt lejupielādētai.
Pārāk ātra vai pārāk bieža vērtējuma pieprasīšana ir kaitinoša un samazina saņemto noderīgo atsauksmju skaitu. Meklējiet loģiskas pauzes, kad vērtējuma pieprasījumam ir vislielākā jēga.
Nav nepareizi lūgt atsauksmes, taču ir ļoti svarīgi vispirms nodrošināt lietotājiem lielisku pieredzi. Lai veicinātu labi pārdomātu atsauksmju sniegšanu, dodiet cilvēkiem laiku, lai viņi varētu izveidot viedokli par jūsu mājaslapu, pirms lūdzat vērtējumu.
Mūsdienās cilvēki no mobilajām lietotnēm sagaida ļoti daudz, un šīs gaidas tikai pieaug. Jums ir cītīgi jāstrādā, lai attaisnotu šīs cerības un padarītu savu interneta vietni lietotājiem noderīgu, būtisku un vērtīgu. Lietotāju pieredzes uzlabošana nav vienreizējs uzdevums, tas ir nepārtraukts process.
Saistītie raksti
Par mērķlapu var uzskatīt norādīto lapu, uz kuru apmeklētāji nokļūst, kad viņi noklikšķina uz reklāmas. Tā var būt arī lapa, kas seko pēc aicinājuma uz darbību pogas vai kalpo kā vietnes sākumlapa. Tādējādi mērķlapas ir unikāli spēcīgi uzņēmuma digitālā mārketinga stratēģijas komponenti.
Tuvojas svētku sezona un ar to arī gada lielākā iepirkšanās sezona. Gatavošanās svētku sezonai ir galvenā stratēģija, lai radītu idejas Ziemassvētku mazumtirdzniecībai. Tās var padarīt jūsu produktus izteiksmīgākus un efektīvāk piesaistīt klientus.
Ja jūsu mājaslapa izskatās nedaudz novecojusi, iespējams, apsveriet domu sazināties ar dizaineri vai izstrādātāju, lai to pārveidotu.