Blogs
Bailes no baltiem laukumiem mājas lapā! Horror Vacui (latīņu val.)
Horror Vacui tulkojumā no latīņu valodas – bailes no tukšiem laukumiem. Mario Praz, itāļu mākslas un literatūras kritiķis nāca klajā ar šo nosaukumu Viktorijas laika mākslā un tas apzīmēja Mākslas darbus, kuri bija pārblīvēti ar detaļām. Viktorijas laikā vairāk – nozīmēja pārticību. Arī turīgu cilvēku interjerā valdīja šī tendence. Mūsdienās šis termins sastopams interjēra dizainā, drukas dizainā un arī digitālajā vidē, bet nevienmēr vairāk nozīmē labāk.
Kas ir baltais laukums mājas lapā?
Tas ir pazīstams arī kā negatīvais laukums, kas var būt jebkurā krāsā. Tas ir tukšais laukums, kas atdala būtisko informāciju.
Kā iedalās baltais laukums?
- Mikro baltais laukums.
Laukums, kas atrodas starp teksta rindiņām. Tas palīdz izšķirt tekstu un padara to lasāmu.
- Makro baltais laukums.
Laukums, kas atdala būtiskus elementus vienu no otra, piemēram labā un kreisa kolonna, kas atdala mājas lapas saturu no datora ekrāna malām.
Kāpēc ir svarīgs baltais laukums?
- Tas palīdz izlasīt un uztvert tekstu.
- Piešķir uzsvaru būtiskākajam
- Piešķir izsmalcinātību detaļām
Kā atbildēt uz argumentu “Šeit ir pārāk daudz balta laukuma!”?
1. mājas lapa
Klients: Pirmajā lapā ir pārāk daudz balta laukuma!
Atbilde: Klienti nāk uz Jūsu mājas lapu, lai iegūtu konkrētu informāciju par piedāvāto produktu vai pakalpojumu. Pārāk daudz nevajadzīgas informācijas tikai novērsīs viņu uzmanību. Jāatcerās arī Hika likums (William Edmund Hick) – jo vairāk opcijas tiek piedāvātas cilvēkam, jo grūtāk viņam pieņemt lēmumu un viņš var beigās neko neizvēlēties!
2. Produktu lapa
Klients: Pruduktu lapā ir pārāk daudz balta laukuma!
Atbilde: Šīs lapas mērķis ir pārdot produktu. Klienti ir tendēti izvēlēties vienkāršo nevis sarežģīto. Viņi vēlas iegūt meklēto informāciju ātri un vienkārši – mērķis ir attēlot produktu ar vienkārši uztveramiem attēliem un informāciju, bez liekiem kairinājumiem.
3. Produkta apraksts
Klients: Produkta informācijas lapā ir pārāk daudz balta laukuma!
Atbilde:
4. Funkciju lapa
Klients: Funkciju lapā ir pārāk daudz balta laukuma!
Atbilde: Šīs lapas mērķis ir sniegt informāciju par produkta funkcijām. Jāatrod balanss starp informācijas daudzumu. Kad uzskaitāmās funkcijas ir pārlieku daudz un nesniedz gaidīto rezultātu. Kā saprast, kas ir svarīgākais, kas jāizceļ konkrētajam produktam, bet nenogurdina lietotāju!
5. Pierakstīšanās forma
Klients:
Atbilde: Mērķis ir panākt, lai klients pierakstās uz konkrētu pakalpojumu vai produktu. Pirms viņš sāk izmantot konkrētu pakalpojumu vai produktu – viņam, iespējams, nav nepieciešams sniegt detalizētu informāciju. Nevajag nobiedēt lietotāju ar garām aizpildāmām formām!
Bieži vien mazāk ir vairāk! Tas attiecas arī uz web izstrādi – neapgrūtināt savu lietotāju ar sev vien saprotamu mākslu, ļaut viņam ātri, bez liekiem kairinājumiem pieņemt lēmumu! Necensties nošaut visus zaķus, nemitīgi viņam atgādinot par visu lapā piedāvāto produktu sortimentu, par to kādus produktus pērk konkrētajā brīdī citi lietotāji un uzmācīgiem chat box!
Vai varam Jums palīdzēt ar e-komercijas vai mājas lapas izstrādi?
Saistītie raksti
Par mērķlapu var uzskatīt norādīto lapu, uz kuru apmeklētāji nokļūst, kad viņi noklikšķina uz reklāmas. Tā var būt arī lapa, kas seko pēc aicinājuma uz darbību pogas vai kalpo kā vietnes sākumlapa. Tādējādi mērķlapas ir unikāli spēcīgi uzņēmuma digitālā mārketinga stratēģijas komponenti.
Tuvojas svētku sezona un ar to arī gada lielākā iepirkšanās sezona. Gatavošanās svētku sezonai ir galvenā stratēģija, lai radītu idejas Ziemassvētku mazumtirdzniecībai. Tās var padarīt jūsu produktus izteiksmīgākus un efektīvāk piesaistīt klientus.
Ja jūsu mājaslapa izskatās nedaudz novecojusi, iespējams, apsveriet domu sazināties ar dizaineri vai izstrādātāju, lai to pārveidotu.