Blogs

Bailes no baltiem laukumiem mājas lapā! Horror Vacui (latīņu val.)
04-03-2020

Bailes no baltiem laukumiem mājas lapā! Horror Vacui (latīņu val.)

Horror Vacui tulkojumā no latīņu valodas – bailes no tukšiem laukumiem. Mario Praz, itāļu mākslas un literatūras kritiķis nāca klajā ar šo nosaukumu Viktorijas laika mākslā un tas apzīmēja Mākslas darbus, kuri bija pārblīvēti ar detaļām. Viktorijas laikā vairāk – nozīmēja pārticību. Arī turīgu cilvēku interjerā valdīja šī tendence. Mūsdienās šis termins sastopams interjēra dizainā, drukas dizainā un arī digitālajā vidē, bet nevienmēr vairāk nozīmē labāk.

 

 

 

horror-vacui


horror-design


Kas ir baltais laukums mājas lapā?

Tas ir pazīstams arī kā negatīvais laukums, kas var būt jebkurā krāsā. Tas ir tukšais laukums, kas atdala būtisko informāciju.

 

Kā iedalās baltais laukums?

  • Mikro baltais laukums.

Laukums, kas atrodas starp teksta rindiņām. Tas palīdz izšķirt tekstu un padara to lasāmu.

  • Makro baltais laukums.

Laukums, kas atdala būtiskus elementus vienu no otra, piemēram labā un kreisa kolonna, kas atdala mājas lapas saturu no datora ekrāna malām.

 

Kāpēc ir svarīgs baltais laukums?

  • Tas palīdz izlasīt un uztvert tekstu.
  • Piešķir uzsvaru būtiskākajam
  • Piešķir izsmalcinātību detaļām

 


Kā atbildēt uz argumentu “Šeit ir pārāk daudz balta laukuma!”?

 

1. mājas lapa

balts-pirma

 

Klients: Pirmajā lapā ir pārāk daudz balta laukuma!

 

Atbilde: Klienti nāk uz Jūsu mājas lapu, lai iegūtu konkrētu informāciju par piedāvāto produktu vai pakalpojumu. Pārāk daudz nevajadzīgas informācijas tikai novērsīs viņu uzmanību. Jāatcerās arī Hika likums (William Edmund Hick) – jo vairāk opcijas tiek piedāvātas cilvēkam, jo grūtāk viņam pieņemt lēmumu un viņš var beigās neko neizvēlēties!

 

2. Produktu lapa

balts-otra


balts-produkti

 

Klients: Pruduktu lapā ir pārāk daudz balta laukuma!

 

Atbilde: Šīs lapas mērķis ir pārdot produktu. Klienti ir tendēti izvēlēties vienkāršo nevis sarežģīto. Viņi vēlas iegūt meklēto informāciju ātri un vienkārši – mērķis ir attēlot produktu ar vienkārši uztveramiem attēliem un informāciju, bez liekiem kairinājumiem.

 

3. Produkta apraksts

balts-produkts

 

Klients: Produkta informācijas lapā ir pārāk daudz balta laukuma!

 

Atbilde:

Šīs lapas uzdevums ir sniegt informāciju par produktu maksimāli vienkāršā un uztveramā veidā, neapgrūtinot klientu ar lieko. Jo ātrāk klients nonāks pie šīs informācijas, jo ātrāk viņš pieņems lēmumu! Atbrīvojieties novisa liekā (trokšņa) un izceliet būtisko, tādā veidā palielinot
informācijas uztveršanu vienkāršu!

 

4. Funkciju lapa

balts-opcijas

 

Klients: Funkciju lapā ir pārāk daudz balta laukuma!

 

Atbilde: Šīs lapas mērķis ir sniegt informāciju par produkta funkcijām. Jāatrod balanss starp informācijas daudzumu. Kad uzskaitāmās funkcijas ir pārlieku daudz un nesniedz gaidīto rezultātu. Kā saprast, kas ir svarīgākais, kas jāizceļ konkrētajam produktam, bet nenogurdina lietotāju!

 

5. Pierakstīšanās forma

balts-signin

 

Klients:

Pieteikšanās formā ir pārāk daudz tukša laukuma!

 

Atbilde: Mērķis ir panākt, lai klients pierakstās uz konkrētu pakalpojumu vai produktu. Pirms viņš sāk izmantot konkrētu pakalpojumu vai produktu – viņam, iespējams, nav nepieciešams sniegt detalizētu informāciju. Nevajag nobiedēt lietotāju ar garām aizpildāmām formām!

 


 

Bieži vien mazāk ir vairāk! Tas attiecas arī uz web izstrādi – neapgrūtināt savu lietotāju ar sev vien saprotamu mākslu, ļaut viņam ātri, bez liekiem kairinājumiem pieņemt lēmumu! Necensties nošaut visus zaķus, nemitīgi viņam atgādinot par visu lapā piedāvāto produktu sortimentu, par to kādus produktus pērk konkrētajā brīdī citi lietotāji un uzmācīgiem chat box!

Vai varam Jums palīdzēt ar e-komercijas vai mājas lapas izstrādi?