Blogs

8 populārākie mājas lapu veidi
10-02-2021

8 populārākie mājas lapu veidi

Vai manam biznesam ir nepieciešama mājaslapa? Iespējams, šis ir viens no aktuālākajiem jautājumiem, ko uzdod sev gan jaunie uzņēmēji, gan arī nelielu vai vidēju uzņēmumu īpašnieki, kuri jau pārdod savas preces vai pakalpojumus, taču kādu iemeslu dēļ vēl nav izveidojuši savu zīmolu mājaslapas. Visdrīzāk, atbilde uz šo jautājumu būs — jā! Neviens vairs nevar noliegt faktu, ka interneta lietotāju skaits patiešām ir milzīgs. Tā ir lieliska iespēja uzņēmumiem sasniegt savus esošos un potenciālos klientus ar interneta vietnes palīdzību, tādā veidā pastāstot gan par sevi, gan arī pārdodot savus pakalpojumus vai preces.

 

Nākamais jautājums ir — kādu mājaslapas veidu izvēlēties? Pastāv vairāki veidi, taču jums ir jāizvēlas tāds, kas precīzi atbilst jūsu biznesa mērķiem. Iepazīstinām ar populārākajiem vietņu veidiem, kas palīdzēs jums pieņemt gudru lēmumu un izstrādāt savu mājaslapu tā, lai sasniegtu maksimālu klientu skaitu, palielinātu pārdošanas apjomus vai izveidotu spēcīgu zīmola tēlu.

 

Uzņēmuma mājas lapa

Neatkarīgi no tā, kādā nozarē darbojas jūsu uzņēmums, mūsdienīga un pārdomāta mājaslapa var palīdzēt to paplašināt. Jūsu uzņēmuma vietne var palīdzēt detalizēti un efektīvi parādīt jūsu pakalpojumus vai produktus. Tāpat mājaslapa palīdzēs potenciālajiem klientiem iegūt precīzu priekšstatu par jūsu uzņēmumu, tādējādi palīdzot viņiem pieņemt lēmumu par labu jūsu produkcijai vai piedāvātajiem pakalpojumiem.

Tā kā mājaslapa ir jūsu uzņēmuma vizītkarte, liela nozīme ir tās dizainam un strukturētai navigācijai. Svarīgi ir izveidot hierarhisku vietni, ko būtu vienkārši un saprotami lietot jūsu klientiem, kā arī izmantot sava zīmola krāsu paleti, logotipu un uzņēmumam atbilstošus attēlus.

majas_lapa_izstrade_2

Landing lapa 

Landing lapa (tiek saukta arī par “piezemēšanās” lapu) ir īpašs lapas veids, kas tiek veidots konkrētai mārketinga kampaņai, lai mudinātu apmeklētājus veikt noteiktu darbību. Tā ir atsevišķa lapa, kurā apmeklētājs “piezemējas”, noklikšķinot uz saites e-pastā vai uz Google, Facebook, Instagram, Twitter vai līdzīgu tīmekļa vietņu reklāmām. Jāpiemin, ka landing lapa nav tas pats, kas uzņēmuma mājaslapa, jo tā [uzņēmuma mājaslapa] nav paredzēta, lai iegūtu datplūsmu no konkrētas mārketinga kampaņas.

majas_lapa_izstrade_3

E-komercijas vietne

Tā kā mūsdienās liels skaits interneta lietotāju izvēlas iepirkties tiešsaistē, ir ienesīgi izveidot e-komercijas jeb interneta veikala vietni savu produktu un pakalpojumu pārdošanai. Šāda veida vietne ļauj ērti pārlūkot produktus, filtrēt tos pēc kategorijām, izcelt akcijas un īpašos piedāvājumus un veikt pirkumus. 

Tādas funkcijas, ko var pievienot e-komercijas vietnei, kā tiešsaistes maksājumi, pasūtījumu izsekošana, grozs utt. piedāvā papildu ērtības klientiem un mudina viņus biežāk iepirkties no jūsu tiešsaistes veikala. Pat, ja jums ir neliels uzņēmums vai pārdodat ar rokām darinātus priekšmetus, vienkāršs, bet labi pārdomāts un pievilcīgs interneta veikals palīdzēs jums sasniegt klientus visā pasaulē.

majas_lapa_izstrade_5

Informatīvā mājas lapa

Informatīvajā mājaslapā var atrast rakstus, fotoattēlus un videoklipus, kas ir informatīvi un izglītojoši. Šāda veida vietne ir noderīga cilvēkiem, kuri meklē informāciju par visdažādākajām tēmām. Bieži informatīvajās lapās var atrast dažādus padomus, vadlīnijas vai atbildes uz jautājumiem. Labi izveidota, strukturēta un funkcionāla informācijas vietne var piesaistīt lielu skaitu cilvēku, kuri vēlas mācīties vai bieži meklē informāciju. Tā kā internetā pieaug meklējumi pēc dažāda veida informācijas, tad attiecīga vietne var piesaistīt uzmanību un palielināt apmeklētības rādītājus.

majas_lapa_izstrade_4

Blogs

Arī blogu jeb e-muāru vietnēs var atrast dažāda veida rakstus, video un fotoattēlus, taču salīdzinājumā ar informatīvajām lapām blogiem ir personiskāks un ikdienišķāks saturs, kas ir attiecināms, piemēram, uz konkrētā uzņēmuma darbību. Mūsdienās blogus visbiežāk izmanto kā labu materiālu sociālo tīklu saturam un e-pasta kampaņām, jo tie var nodrošināt labu datplūsmu uz attiecīgajām vietnēm, kā arī uzlabot meklēšanas rezultātu rādītājus Google. 

majas_lapa_izstrade_6

Portfolio

Portfolio lapas ir piemērotas māksliniekiem, rakstniekiem, dizaineriem, fotogrāfiem, mēbeļu ražotājiem un citiem radošajiem profesionāļiem, lai vislabākā veidā parādītu savus izcilākos darbus. Izstrādājot šādu vietni, jūs varat ne tikai iepazīstināt auditoriju ar savu veikumu (ievietojot savu darbu fotogrāfijas), bet arī sniegt detalizētus aprakstus, tāpēc šajā gadījumā ir ļoti svarīgs lapas dizains. Portfolio var sniegt cilvēkiem precīzu priekšstatu par jūsu prasmēm, darba spējām un zināšanām, kas palīdzēs potenciālajiem klientiem izlemt, vai izmantot jūsu pakalpojumus.

majas_lapa_izstrade_8

Kontaktu meklētāju lapas

Kontaktu lapas ir vieta, kur apmeklētāji var atrast dažādu uzņēmumu kontaktus un sazināties ar tiem. Šādas vietnes labi darbojas gadījumos, kad nepieciešams uzskaitīt vienuviet dažādus uzņēmumus, piemēram, vietējos restorānus ar to kontaktinformāciju, cenu diapazonu un atsauksmēm. Cits piemērs ir vietējo zobārstu saraksts ar viņu kompetences jomu un kontaktinformāciju. 

majas_lapa_izstrade_7

Sociālo tīklu lapas

Sociālos medijus izmanto miljardiem cilvēku visā pasaulē, un pastāv neskaitāmas sociālo mediju platformas. Neatkarīgi no tā, kāda ir jūsu auditorija, jūs to atradīsiet kādā no šīm platformām — vai nu tas ir Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter vai citur. Lai gan pašas platformas pārveidot nevar, jūs varat izveidot savas lapas izskatu un saturu. Tās izskatam būtu jāatbilst jūsu korporatīvajai vizuālajai identitātei. Svarīgi ir izmantot jūsu uzņēmuma logotipu un krāsas, kad veidojat, piemēram, savu Facebook lapu, lai lietotāji uzreiz atpazītu jūsu zīmolu.

 

Kopsavilkums

Labs dizains pilda ne tikai estētisko funkciju, bet arī veicina lietotāju iesaisti un ir mērķēts uz vietnes apmeklētāju vajadzībām. Atcerieties, ka vispirms ir jānosaka biznesa mērķi un tikai tad jāizvēlas attiecīgās lapas veids un dizains. Palīdzēt izvēlēties piemērotāko risinājumu jūsu biznesam var arī dažādu ekspertu ieteikumi, tāpēc izmantojiet iespēju vērsties pēc padoma pie speciālistiem, piemēram, … aģentūras mājaslapu izstrādātājiem. Apskatiet arī, kādus risinājumus ir pielietojuši citi uzņēmumi jūsu nozarē, kas palīdzēs jums izvēlēties piemērotāko mājaslapas formātu, lai īstenotu savus mērķus.