Padomi Jūsu mājaslapas SEO pozīciju uzlabošanai

  • 29.03.2012
  • Autors: Efumo

Kas nosaka, ka viena lapa meklēšanas rezultātu sarakstos indeksējas labāk nekā citas? Šis ir aktuāls jautājums, kuru uzdod uzņēmumu vadītāji pēc tam, kad ar savu biznesa ideju ir startējuši interneta vidē. Uz šo jautājumu nav vienkāršas atbildes, taču, skatoties vispārīgi, tas ir neskaitāmu detaļu un ievērotu nosacījumu kopums, kas arī ir galvenā panākumu atslēga, lai nokļūtu meklēšanas rezultātu virsotnēs. Turpinājumā par dažiem nosacījumiem, kurus ievērojot iespējams šīs pozīcijas uzlabot.

Manuāla un automātiska SEO datu ģenerēšana

Jūsu mājaslapā ir neskaitāmas sadaļas, interneta veikalā var būt simtiem, tūkstošiem preču, un par katru lapas apmeklētājam tiek nodota atšķirīga informācija. Tieši tas pats ir ar SEO datiem – tiem ir jābūt individuāliem katrai sadaļai un precei. Parasti praksē tas tiek nodrošināts, izmantojot satura vadības sistēmu, kur, piemēram, pievienojot jaunu preci, ir iespējams manuāli ievadīt specifiskus SEO datus. Tā kā datu ievadīšana ir cilvēcisks faktors, vienmēr pastāv iespēja, ka šie lauki var tikt atstāti tukši, tāpēc ir jānodrošina automātiska datu ģenerēšana, kas darbojas pēc algoritma: SEO dati tiek izveidoti automātiski no ievadītā satura, tādējādi garantējot maksimāli veiksmīgu rezultātu.

Attēlu pielāgošana

Pievienojot attēlus, reti kurš mājaslapas administrators iedomājas par to, vai šis attēls nodrošinās arī atbilstošas SEO funkcijas. Attēls ir elements, kuru meklētājsistēmas nevar apskatīt un noteikt, kas tajā ir parādīts, tādēļ vienmēr der atcerēties, ka, pievienojot attēlus, ir jānodrošina iespēja manuāli ievadīt ALT un TITLE atribūtus, kā arī pašas datnes nosaukuma izvēlei jāiet kopsolī ar sadaļā atspoguļoto informāciju. Tā kā ne vienmēr to var atcerēties, iesakām veidot algoritmus, pēc kuriem šie dati tiek piešķirti automātiski, piemēram, ja precei ar nosaukumu „Tējkanna ML100” tiek pievienots attēls, būtu jānodrošina funkcija, kas paredz, ka, attēlu augšupielādējot, notiek automātiska datnes nosaukuma ģenerēšana un tas tiek mainīts uz „tejkanna-ml100.jpg”, nevis atstāts, piemēram, oriģinālais datnes nosaukums, kāds tas ir bijis fotokamerā.

Dubultais saturs

Dubultais saturs jeb tā dēvētais duplicate content nozīmē to, ka Jūsu mājaslapā netiek veikta pāradresācijas (redirect) funkcija, t. i., Jūsu mājaslapas sadaļas ir iespējams atvērt no vairākām adresēm, piemēram, mājaslapu www.domens.lv var atvērt gan www.domens.lv, gan domens.lv, gan www.domens.lv/lv u. c. veidos. Šajā situācijā meklētājserveri, piemēram, Google, uzskata, ka katra no šīm adresēm ir atsevišķa sadaļa, bet ar vienādu saturu, tāpēc viss vērtējums tiek sadalīts uz visu pieejamo sadaļu skaitu, nevis piešķirts konkrētajai sadaļai, kā tam būt jābūt. Lai izvairītos no dubultā satura, nepieciešams veikt pāradresācijas (redirect) funkcijas no visām iespējamajām adresēm uz pamata adresi, kas minētā piemēra gadījumā būtu www.domens.lv/lv/.

Izejošās saites

Kad meklētājserveris veic Jūsu mājaslapas indeksēšanu, tas izdara noteiktu darbību kopumu. Viena no šīm darbībām ir saišu indeksēšana, t. i., tiek noindeksētas visas mājaslapā izvietotās saites, tostarp arī tās, kas ved prom no mājaslapas uz pilnīgi citiem resursiem. Šajā gadījumā ir jāatceras – pozitīvā pieredze ir norādīt, ka šīm saitēm nevajag sekot. Piemēram, Jūsu mājaslapā ir dotas saites uz sadarbības partneru mājaslapām. Lai šīs saites netiktu indeksētas kopā ar visām Jūsu mājaslapas saitēm, pie šīm saitēm ir nepieciešams norādīt papildu atribūtu „nofollow”, kas nosaka, ka meklētājserveriem nav jāseko šīm saitēm.

Šie ir tikai daži no nosacījumiem, kas veido panākumiem nepieciešamo lietu kopumu. Veidojot Efumo CMS, esam paredzējuši visus šos nosacījumus, kā arī izveidojuši citus specifiskus SEO datu veidošanas un ģenerēšanas algoritmus, kas palīdz mūsu klientiem atrasties augstākās meklēšanas rezultātu pozīcijās. Ja arī Jūsu uzņēmumu interesē SEO pozīciju uzlabošana, sazinieties ar mums!

Komentāri (7)